.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روزنامه‌ها امروز چگونه تیتر زدند

روزنامه های صبح کشور در انعکاس اتفاقات جلسه روز گذشته استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد متفاوتی داشتند. تا جایی که عمده این رویکردها را می توان در 4 حوزه تقسیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این رویکردهای 4 گانه را می توان به این شرح تقسیم بندی کرد: روزنامه های حامی دولت که سخنان رئیس جمهور و افشاگری های وی را به طور کامل پوشش دادند و سعی در برجسته سازی آن داشتند، روزنامه های اصلاح طلب که آنچه در جلسه گذشته بود را به صورت کامل پوشش دادند و حواشی آن را هم در صفحات خود درج کردند، روزنامه هایی که رویکرد توصیه محور به 2 قوه داشتند و بر ضرورت جلوگیری از تنش و اختلاف در کشور تاکید داشتند و روزنامه هایی که سعی کرده بودند خلاصه ای از آنچه در جلسه استیضاح گذشته بود را منتشر کنند.

آنچه در ادامه می آید گزیده ای از رویکرد روزنامه های صبح کشور در خصوص موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حواشی مربوط به آن است.

 

 

روزنامه تهران امروز با انتخاب روتیتر "جلسه پرحاشیه استیضاح شیخ الاسلام در مجلس" و تیتر "وزیر کار بیکار شد" عکس اصلی صفحه یک خود را به موضوعات مربوط به جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داده و در صفحه دوم نیز گزیده ای از سخنان رئیس جمهور و رئیس مجلس را انتخاب کرده است. ضمن اینکه سخنان برخی موافقان و مخالفان استیضاح و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در گزارش صفحه دوم خود آورده است. این روزنامه همچنین با درج جملاتی کوتاه از نمایندگان فعلی و سابق مجلس به تاکید شخصیتهای مختلف در افزایش تعامل قوا اشاره کرده است. در پایان نیز عکس هایی از جلسه استیضاح روز گذشته در این روزنامه به چاپ رسیده است.

 

 

 

روزنامه همشهری تیتر یک خود را به برکناری وزیر کار اختصاص داده و به بخش هایی از سخنان رئیس جمهور و رئیس مجلس در ارتباط با موضوعات مربوط به استیضاح و مسائل حاشیه ای آن پرداخته است. این روزنامه که تنها در نیم تای صفحه دوم خود به مسائل سیاسی روز کشور می پردازد گزارش اصلی خود را هرچند کوتاه اما به موضوع جلسه استیضاح اختصاص داده است و در پایان هم نوشته است" اگرصحبتهای احمدی نژاد نبود، اگر موجی که در مجلس راه انداخت نبود، بعید نبود که عبدالرضا شیخ الاسلامی به دولت برگردد اما رایی که مجلس به استیضاح داد به منزله دفاع از شان مجلس و مخالفت با نحوه سخنرانی رئیس جمهور بود".

 

 

روزنامه گسترش صنعت تیتر "شیخ الاسلامی از همراهی دولت دهم باز ماند" را به عنوان یکی از تیترهای صفحه یک خود انتخاب کرده و در صفحه دوم بدون اشاره آنچنانی به مسائل و موضوعات حاشیه ای مطرح شده از سوی رئیس جمهور و رئیس مجلس گزارش اصلی خود را به موضوع استیضاح اختصاص داده است.

قدس نیز تیتر یک خود را به رایزنی های وزیر امور خارجه در اجلاس امنیتی مونیخ و شرط مذاکره با آمریکا اختصاص داده اما عکس صفحه یک خود را به جلسه استیضاح شیخ الاسلامی اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در صفحه دوم خود گزارش کاملی از سخنان موافقان و مخالفان استیضاح، وزیر کار، رئیس مجلس و رئیس جمهور منتشر کرده است و خبر لغو نشست های مطبوعاتی روسای دو قوه را نیز در گزارش خود آورده است.

"صندلی وزیر کار قربانی میز مرتضوی" عنوانی است که روزنامه اصلاح طلب اعتماد آن را به عنوان تیتر یک خود در کنار عکسی از محمود احمدی نژاد در حال پایین رفتن از جایگاه سخنرانی مجلس، انتخاب کرده است. این روزنامه در صفحه اول خود گزارش کاملی از جلسه استیضاح داده و گزارش اصلی صفحه دوم خود را نیز به این موضوع اختصاص داده است. اعتماد همچنین در خبری از شکایت فاضل لاریجانی از احمدی نژاد خبر داده و به لغو نشست خبری روسای دو قوه نیز اشاره کرده است. این روزنامه یادداشت صفحه یک خود را با عنوان نمای نزدیک به مطلبی از محمدرضا خباز مبنی بر سیاست ما در گرو اخلاق است اختصاص داده است.

 

 

روزنامه جام جم نیز برکناری وزیر کار را به عنوان یکی از تیترهای اصلی صفحه یک خود انتخاب کرده و در ادامه مطالبی را با عنوان دفاعیات وزیر، انتقاد احمدی نژاد از برخی مسائل، لاریجانی: با وجود ولایت فقیه بن بستی نیست، جهانگیرزاده: کابینه از حدنصاب نیفتاده است و در نهایت مطهری: این جلسه نشانه سلامت نظام بود، در صفحه دوم خود گنجانده است.

"انتظار عمومی از مسئولان برای حفظ وحدت" تیتری است که روزنامه فرهیختگان آن را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و در ادامه در نیم تای پایین صفحه یک و گزارش کامل صفحه دوم موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کرده است. این روزنامه بخش هایی از صحبت های رئیس جمهور و رئیس مجلس را به عنوان سوتیتر گزارش اصلی خود انتخاب کرده و سخنان موافقان و مخالفان استیضاح و وزیر کار را در گزارش خود آورده است.

همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با لزوم جلوگیری از علنی شدن اختلافات و تحریک احساسات مردم از این طریق را که در آبان ماه سال جاری عنوان شده بود با مصاحبه هایی از برخی نمایندگان مردم در ارتباط با لزوم ایجاد آرامش و جلوگیری از اختلافات در صفحه اول خود درج کرده است.

روزنامه شرق نیز با انتخاب تیتر "عزل وزیر کار بهای حفظ مرتضوی" به عنوان تیتر یک خود در صفحه دوم این روزنامه به بررسی استیضاح پرداخته است و عمدتا سخنان موافقان و مخالفان استیضاح را در گزارش خود درج کرده است.

این روزنامه بخش هایی از سخنان رئیس مجلس و رئیس جمهور را در گزارش خود نقد کرده و در ادامه در صفحه سوم گفتگویی را با فاضل لاریجانی که نام وی در جلسه استیضاح به کرات از سوی رئیس جمهور مطرح شد انجام دادده است که البته او عمده آنچه که مطرح شد را اتهامات وارد شده دانسته بود. این روزنامه همچنین گفتگویی را با داود احمدی نژاد برادر رئیس جمهور در تایید اظهارات رئیس مجلس درج کرده است و در ادامه مشروح سخنان رئیس جمهور و رئیس مجلس را در جلسه استیضاح در صفحات 4 و 5 خود گنجانده است.

 

 

روزنامه خراسان نیز تیتر "حاشیه سازی در جلسه استیضاح و خوشحالی رسانه های خارجی" را انتخاب کرده و در صفحه یک خود به همراه عکسی از سخنرانی رئیس جمهور در جلسه استیضاح به چاپ رسانده است. این روزنامه همچنین در صفحه 4 خود که به اخبار ایران اختصاص دارد گزارش کاملی از جلسه استیضاح شیخ الاسلامی درج کرده است.

 

 

وطن امروز با انتخاب تیتر کوچکی به عنوان "وزیر کار قربانی دفاع بی ربط" در گوشواره سمت راست صفحه یک خود گزارش آنچه در جلسه استیضاح اتفاق افتاده بود را به عنوان مطلب یک صفحه دوم خود آورده است.

روزنامه اقتصادی دنیای اقتصاد هم با انتخاب عکسی از سخنرانی رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تیتر برکناری وزیر کار در روز داغ پارلمان را انتخاب کرده و گزارش مختصری از اتفاقات این شبکه را در صفحه 8 خود درج کرده است.

 

 

روزنامه جوان نیز عکسی از عبدالرضا شیخ الاسلامی در حال ورود به جایگاه سخنرانی مجلس منتشر کرده است و روز پرخبر دولت و مجلس را به عنوان تیتر عکس یک خود انتخاب کرده و گزارش اصلی صفحه دوم خود را به این موضوع اختصاص داده است. این گزارش با تیترهایی نظیر پرده آخر یک استیضاح، مرتضوی نقض عهد کرد، انتصاب مرتضوی غیرقانونی و غیرشرعی بود، نمی توانیم در قانون شکنی هم را یاری کنیم، نمایندگان را تحت فشار قرار دادند، نگویید چون قانون است دهانت را ببند، مردم شخصیت شما را شناختند و در نهایت برکناری وزیر کار بسته است.

 

 

روزنامه ملت ما عکس و تیتر خود را به موضوع جلسه روز گذشته مجلس اختصاص داده و نوشته است که «استیضاح اخلاق در روز استیضاح وزیر» این روزنامه همچنین گزارش اصلی صفحه دوم خود را به این موضوع اختصاص داده و علاوه بر انتشار محتوای نوار افشاگری احمدی‌نژاد سخنان لاریجانی در پاسخ به وی را تقریبا به صورت کامل انتشار داده است.

روزنامه هفت صبح نیز موضوع جلسه استیضاح وزیر کار را با عنوان کردن تیتر کوچکی در بالای سمت چپ این روزنامه گنجانده است و در صفحه دوم خود ابتدا سخنان رئیس جمهور را انتشار داده و سپس با طرح تیتر «روز پرجنجال مجلس» افشاگری های احمدی نژاد را منتشر کرده است. این روزنامه بدون اشاره آنچنانی به سخنان رئیس مجلس بخش هایی از نطق علی مطهری و احمد توکلی در موافقت، نطق روح الله حسینیان در مخالفت استیضاح وزیر کار و در نهایت بخش هایی از سخنان شیخ الاسلامی را منتشر کرده است.

روزنامه دولتی ایران نیز تیتر یک خود را با این عنوان منتشر ساخته است «خداحافظی با وزیر پرکار». این روزنامه همچنین در صفحه دوم خود سخنان رئیس جمهور را دفاع از حیثیت قانون اساسی و رای مردم عنوان کرده و پاسخ به موضوعات مطرح شده از سوی رئیس جمهور در جلسه استیضاح را توهین بی سابقه به وی عنوان کرده است. روزنامه ایران همچنین متن فایل صوتی که از سوی احمدی نژاد در جلسه استیضاح پخش شد را به طور کامل انتشار داده است و در نهایت بدون اشاره به مشروح پاسخ های رئیس مجلس به اتهامات وارد شده از سوی رئیس‌جمهور، سخنان مخالفان و موافقان استیضاح و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را انتشار داده است.

 

روزنامه کیهان تیتر یک خود را به برکناری وزیر کار از سوی مجلس اختصاص داده است و علاوه بر گزیده ای از سخنان مخالفان و موافقان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس جمهور و رئیس مجلس چهار عکس از جلسه روز گذشته را با عنوان عکس یک خود انتخاب کرده است. این روزنامه در صفحه 10 خود گزارش کاملی از اتفاقات جلسه استیضاح شیخ الاسلامی منتشر کرده و یادداشت روز خود را به این موضوع اختصاص داده است.

 

 

روزنامه آرمان روابط عمومی عکس یک خود را به تجمع نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه و خوشحالی از رای عدم اعتماد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داده و تیتر «پایان استیضاح تاریخی» را برای مطالب خود انتخاب کرده است. این روزنامه در صفحات 2 و 6 گزارش کاملی از جلسه استیضاح منتشر کرده است.

همچنین روزنامه قانون با انتخاب تیتر و عکس مرتبط با جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه یک خود در همین صفحه و صفحه 3 این روزنامه گزارش جلسه استیضاح را منتشر کرده و بخش های مهمی از صحبت های رئیس جمهور و رئیس مجلس را درج کرده است.

روزنامه بهار نیز با انتخاب تیتر «استیضاح بی سابقه» عکس یک خود را به سخنرانی رئیس جمهور در جلسه استیضاح اختصاص داده است و در صفحات 2 و 3 این روزنامه علاوه بر انتشار متن کامل سخنان رئیس جمهور و رئیس مجلس متن کامل فایل نشست فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی را منتشر کرده است. این روزنامه همچنین شکایت فاضل لاریجانی از احمدی نژاد را انتشار داده و به درج سخنان مخالفان و موافقان استیضاح پرداخته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.